KONUŞ BENİMLE

Hayali olmayan giremez!

Paralel Evrenlerimiz

Posted by Ozlem Ercan Haziran 10, 2009

circles

Paralel evrenler teorisinin bir versiyonuna göre her sabah başka bir paralel evrende uyanıyor olabiliriz.

Paralel evrenler, her insanın karşılaştığı tüm olasılıklar için ayrı bir evrenin açıldığı varsayımına dayanır. Mesela şimdi ben bu yazıyı yazıyorum ya, yazmaya başlamadan tam önce bu yazıyı yazmadığım bir evren oluşur ve aynı paralelde akmaya başlar. Belki hayat çizgisi olarak bir farklılık yaratmaz ama ben yazıyı yazmamış olurum.

Dün okuduğum bir kuantum fiziği kitabına göre, her türlü halimizin tüm olasılıklarını karşılayan bir evren var.

Ben başarılı bir insan olmak istiyorum diyelim. Başarılı derken, sadece sevdiğim işleri yaptığım bir hayattan bahsediyorum. Paralel evrenler teorisine göre böyle bir hayat var. Ve daha ilginci ben bu sabah bu evrende uyanmış olabilirim. Tek yapılacak şey sürekli pozitif bir durumda olmak ve geleceği tasarlamak.

Bu şekilde, yani geleceği tasarlayarak aslında geçmişe de etki ediyoruz, hayatımızdaki olmuş ve olacak olan pozitif olayları – şeyleri düşünerek, “başarılı” ve “mutlu” olduğumuz olasılığı yaşayabiliyoruz.

Ben dün gece bu düşünceyle yattım. Umarım doğru evrende kalkmışımdır.

3 Yanıt to “Paralel Evrenlerimiz”

  1. karahilal said

    Kaos teoremiyle ilişkilendirecek olursak;düşüncelerimizdeki ufak bir değişiklik,büyük değişimlere neden olabilir.Bu nedenle aklıma takılan bir soru var:tek bir paralel evren sürekli değişim içinde mi, yoksa her değişim için ayrı bir paralel evren mi oluşur?

    • dreamingbeauty said

      Bu teoriye göre her seçim için, daha doğrusu bir olayın her olma olasılığı için bir evren açılıyor. Örneğin A noktasından B nostasına gitmek için biz bir yol seçeriz, ancak seçmediğimiz ve gitme olasılığımız olan her yol için ayrı bir evren açılır ve o evrenlerde biz o yolları kullanırız. Yani her seçimde hangi paralel evrenden ilerleyeceğimizi biz seçmiş oluruz. Buna göre iyi veya kötü seçim yaptığımızı düşünürüz.
      Ayrıca açılan her verende ayrı bir hayat devam ettiği için o evrenlerde verilen kararlar için de ayrı ayrı evrenler açılır. Yani bir asıl evren, bir de paralel evrenler yok, hepsi eşit durumda ve hepsinde de hayatlar devam ediyor. Biz hangi olasılığı seçersek o paralel evrende yaşamaya devam ediyoruz.

      • karahilal said

        Kısacası yaptığımız ve yapmadığımız seçimler bütününün oluşturduğu evren.daha da kısası hayat bir seçimler bütünüdür.Bu da kader dediğimiz olguyu oluşturuyor.

Bir Cevap Yazın

 
